Online software

Online software

Fabory

Fabory is een van Europa’s grootste groothandels in ijzerwaren. Na overname door Grainger (2011) is de markt uitgebreid naar Noord-Amerika, Azië en Latijns-Amerika. Met de webshop zijn de mogelijkheden voor het maken van reclame uitingen beperkt, daarvoor is een campagne omgeving gemaakt waar online aanbiedingen en acties gemaakt kunnen worden.

Vraag

Maak een campagne platform waarop wij met enkele bouwblokken verschillende landingspagina’s kunnen maken. Deze landingspagina’s worden gebruikt voor SEO / SEA campagnes, maar ook om de digitale actie-folder te verspreiden.

Oplossing

Elke Sales Organisatie in Europa heeft toegang tot een eigen gedeelte in het CMS. Daar kan een campagne gestart worden. Door de verschillende bouwblokken hoeft de marketeer zich niet druk te maken over de opmaak, en alleen het beeldmateriaal en teksten te plaatsen.

De maandelijkse actiefolder wordt via de campagne-omgeving verspreid, en in meer dan 15 talen vertaald. Nadat de Engelse versie klaarstaat, kan de marketeer – in bijvoorbeeld Slovenië – deze inladen in zijn eigen campagne-omgeving. De beelden en pagina’s staan dan helemaal klaar, en hoeft alleen nog vertaald te worden. Als de campagne klaar staat op de afgeschermde omgeving, kan deze zelfstandig live gezet worden.

Werkwijze

Door de verschillende losse campagnes in kaart te brengen zijn de verschillende onderdelen (bouwblokken) voor de campagne pagina’s bedacht. Deze bouwblokken zijn verder uitgewerkt: 'Welke instellingen zijn er mogelijk?' en 'Hoe moet het eruit zien?' Tot slot is het campagne platform technisch ontwikkeld, en is er een stapsgewijze instructie gemaakt voor het gebruik door de Sales Organisaties. 

En nu / facts

15 sales organisaties, 40 beheerders, zo'n 150 lopende campagnes, 250.000 bezoekers per jaar.

Naast dit campagne platform, hebben wij Fabory ook mogen helpen met:

  • Storelocator: Herbruikbare tool voor het tonen van verkooppunten (bekijk locations.fabory.com).
  • E-mailing: Het verrijken van klantgegevens, met een mailing en voor-ingevulde formulieren.
  • Subsites: hergebruik van campagne platform met andere look & feel.

Dit project tot een succes gebracht in samenwerking met SearchFocus en UI-ontwerper Mark Vrolings.

< naar Online software Showcases